Kan ett punkthus krympa och bli en stuga

Hej,

Att komma hit nu idag kändes lite som att kliva in i en sommarstuga som varit stängd hela vintern, Petter Lindgren skrev en bra dikt om det en gång i tiden, om kryddburkshyllan där i stugan efter vintern, jag minns den inte tillräckligt bra för att våga citera, det var något om hur materien hade blivit till pulver. Nå. Så jag slog upp dörren till det här gamla kyffet och … tyckte om det, så inte kan jag bara slå av strömmen och spika igen. Mn vad ska man göra här. Jag har börjat microblogga här.

Det är ju lite mindre skötsel på en microblogg. Det ideala vore om bloggen kunde vara som i den där Ekelöfdikten där han stoppar pipan och kollar på hundlokorna (den heter Eufori). En sorts reträttplats för allt som samlas i vardagsskafferiet. André Johansson lanserade magasinbloggen, en uppdatering i månaden, nyligen. Det kanske kan vara något, men det skulle å andra sidan likna mid vardag för mycket.

Jag kanske skulle döpa om bloggen till stugbloggen. Punkthus har ju något mer pendlande och vardagligt över sig. Men att åka ut till stugan. Det kan vara något. Tills dess får jag ta fram något gammalt ur skafferiet, läs det här gamla inlägget från i våras, jag tar fram det här för att många i min närhet nu talar om att köpcentrumet Sickla i Nacka är såväl samtid som framtid. Det här är, tror jag, anledningen.

med varmaste hälsningar

Stugsittaren

Kommentera

