Jag 2005 – en vanlig man på prov

Foto Christer Järeslätt

Foto Christer Järeslätt

Jag gräver i arkiven.

Apropå Göran Hägglund-diskussionen, jag provade att krama de jag hade distanserat mig ifrån, villa- och radhusfolket, i en text i Expressen 2005. Allt började med ett besök i ett radhus, en frånskild vän skulle slänga saker i den mer än 20 år gamla källaren. Detta hände sedan.

När texten publicerad skrev den nyblivne radhusägaren Linda Skugge att jag var välkommen att sitta på hennes trall. Det blev aldrig av.

De fina bilderna, som egentligen var artikelns utgångspunkt togs av Christer Järeslätt.

Kommentera

