Vem är du då?

Tågresandet har alltid varit en sorts behagligt undantagstillstånd, ett hål i tiden. Här kan mellanchefer med gott samvete somna framför sina powerpointpresentationer klockan tio på tisdagsförmiddagen. Det anonyma tågresandet är en hel fiktiongenre., främlingar på tåg. Kanske är det därför jag blir störd av att jag nu måste legitimera mig tillsammans med min biljett. Från första september är biljetten nämligen personlig. Som på flyget. Den beskäftiga frågan som står framför en i vagnsgången: Och vem är du då?

Skit i det du främling där, tänker jag och somnar gott.

3 svar

  1. Med tanke på ämnet kunde jag inte låta bli att ta en bild. http://www.flickr.com/photos/moonhouse/3882855697/

  2. Scary.

  3. Very scary.

Kommentera

