Där går gränsen

Lisebergskanin på Stockholmshimlen

Lisebergskanin på Stockholmshimlen

Jag har gillat de där ballongerna som svävar på kvällshimlen. Ropat barnen till fönstret och pekat. Det har inte gjort så mycket att det stått OLW på dem. Men igår. Jag har gillat Göteborg också. Det är bara den där kaninen jag inte står ut med. Den ser ut som en korsning mellan de värsta fotbolls EM-maskotarna man sett. Jag har hört att folk brukar misshandla de som är utklädda till den där kaninen. Göran Johansson brukar krama den. Igår flinande den på stockholmshimlen. Det kan inte ens ha sett bra ut från ”Lilla Göteborg”. Bort, sjas, väck!

3 svar

  1. En skam för söderortshimlen!

  2. Gôôrsnyggt!
    Ståckhålmssnobbar!

  3. Min tanke exakt – bort, sjas, väck!

Kommentera

