En helt ny geografi

Turnéplan för Sound of music 2008

Jag blir stående framför turnéaffischen för Sound of music. Jag läser: Kinnarps Arena, Cloetta center, Löfbergs Lila Arena, COOP Arena, Kraft Arena, Sky Com Arena, Eon Arena, Läkerol Arena, Conventum Arena.

Det här är ju en helt ny svensk geografi. En sorts Nils Holgerssons underbara resa med reklamavbrott.

Jag måste säga att jag beundrar Skövde. Arenan. Bestämd form. Självklart, kaxigt. Det blir Skövde i sommar för min egen familjen von Trapp: Skövde – Sveriges nya mötesplats.

Kommentera

