Döden i julhandeln, livet i Insjön

Har en krönika i senaste numret av Arkitekten, om nutiden och framtiden, kanske väl utopisk, men vafn, det är ju jul. Och ett reportage i Sydsvenskan från prylsveriges födelseort Insjön, birthplace of både Åhléns och Clas ”the uncle” Ohlson.

2 svar

  1. hej! Läste precis din underbara artikel i Sydsvenskan från Insjön! Har du sett att jag kommit ut med en diktsamling som heter CLAS OHLSON OCH JAG? Det är verktygspoesi, jag läste ur den vid butikens öppnande i Trelleborg i år, på bokmässan och på andra ställen.
    Den är direkt inspirerad av Mekonomen, Biltema, Clas Ohlson och andra kataloger! Bara dessa ord!
    se gärna min hemsida
    hälsn
    madeleine

  2. Tack. Boken verkar spännande, det händer något när man tar de där orden ur sin katalog, man skulle kunna göra något liknande med mäklarannonser. De påstod däruppe i Insjön att det inte är männens plats längre, men jag vet inte jag.

Kommentera

