Jag säger: Hej!

Nog för att jag i vilket fall som helst hade önskat mig Peter Kihlgårds nya roman ”Kicki och Lasse” i julklapp (jag vet det här är ingen personlig blogg eller någon litteraturdito, men undantag görs när PK kommer med en ny bok), men efter att ha läst följande mening i Nisse Schwartz recension i Expressen: ”Och Lasses och Kickis första besök hemma hos hennes mamma och styvfar i Björkhagen är ett komiskt mästerstycke”, kan jag nog inte hålla mig till julaftonsstrumpan. Mitt punkthus, som givit namn åt den här bloggen, ligger i nämnda Björkhagen. Det får bli bokhandeln imorgon.

Kommentera

